2012. április 12., csütörtök

Lassít-e a lassító? - 2.

Január közepén történt az a halálos baleset Értarcsánál, melyről itt írtam akkor, és melynek kapcsán arról esett szó - terjedelmes hozzászólásokban is, melyek arra ösztönöztek, hogy összeállítást készítsek belőlük a Bihari Naplóba is - hogy valóban lassítják-e a forgalmat, biztonságosabbá teszik-e a közlekedést azok a "lassító szigetek", melyeket állítólag ilyen céllal építettek ki minden település végeire a Nagyvárad-Szatmár országút korszerüsítésekor.
Ma újabb baleset történt (meg azóta ki tudja hány, amit nem jegyez a krónika), de szerencsére személyi sérülés nélkül, és az anyagi kár sem túl nagy, Érmihályfalva értarcsai kijárójánál.
A városba befelé tartott (volna) egy utánfutós kamion, valószínüleg - ahogyan mondani szokás - nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel, ráfuthatott a lassító megmagassított patkájára, megbillent, a rakomány még dobott is rajta, és az eleje az árokban kötött ki.
Hogy egészen pontosan mi történt, azt nem tudtam meg sem a helyszínen odaérkeztemkor tartózkodó rendőrtől, pláne nem a sofőrtől. A jármű ugyanis fehérorosz (belorusz) rendszámot viselt, sofőrje pedig szerb volt.



Hogyan komunikálnak? - kérdeztem a rendőrtől. Hát, mutogatunk - jött a válasz.
Valóban, akár pár kézjel, és a helyszín szemrevételezése után már nem kellett nagy képzelőerő a történtek kikövetkeztetéséhez. Meg ahhoz sem, hogy a sofőrnek valószínűleg nem volt helyismerete.
Rosszabbul is végződhetett volna, szoktuk ilyenkor mondogatni. Még a közlekedést sem kellett leállítani...

...csak arra az időre, amíg kivonszolták a kamiont a sáncból.
Lassít-e a lassító? Azt hiszem, a kérdést egyértelműen továbbra sem lehet eldönteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése